Bir erguvanlar vardı , pembe mi desem deli mi desem , bu ümit olmasa içimde , buralarda bir gün beklemem. necati cumalı

7 Mayıs 2012 Pazartesi

Aşk ve Çocuk - Maeve Binchy



Aşk  ve  Çocuk  klasik  Maeve  Binchy  romanlarından biri .  Yazar  birbirinden  farklı  özellikteki  karakterleri  ustalıkla  bir  araya  getirerek  ,  bizlere  son  derece  keyifli  ve  sıcacık  bir  roman   sunuyor  .  Dublin 'de  küçük  bir  mahallede yanyana  evlerde  yaşayan  komşular  arasındaki  bağlılık ,  yardımlaşma  ve  sevginin  gücüne   tanık  olurken  çok  etkilenecek  ,  bitirene  kadar  kitabı  elinizden  bırakmak  istemeyeceksiniz  . 

Kitaptan  kısa  bir  alıntı :
Sadece  bir  gece  geçirdiğim  halde  ,  kendimi  yıllardır  bu  ülkede  yaşıyormuş  gibi  hissediyorum  !
İnsanı  şaşırtan  bir  değişim  anına  denk  geldim  .  Amcam  ,  kapı  görevlisi  olarak  çalıştığı  oteldeki  işinden  atılmış  ,  köpek  gezdirmeye  başlamayı  düşünüyor  ;  karısı  işyerinde  çalışma  saatlerini  azaltmayı  ve  - sıkı   dur  şimdi  - 1500 yıl  önce  yaşamış  bir  azizin  anısına  heykel  dikilmesi  için  imza  kampanyası  başlatmayı  arzuluyor .  Münzevi  bir  tip  olan  evin  oğlu  ,  tam da  bugün  ,  alkolle  gönül  ilişkisini  bitirmeye  karar  verdi  .  Şu  anda  ,  odasında  içki  şişelerini  lavaboya  boşalttığını  duyuyorum  .
Buranın  sessiz  ve  sakin  bir  yer  olacağını  neden  düşündüm  ,  Betsy ? Hayatta  bir  şey  mi  keşfettim ,  yoksa  çok  az  şey  öğrenip  hiçbir şey  anlamadan  dünyayı  dolaşmaya mı  mahkumum?
Sevgiler , Emily . 

24 yorum:

  1. O mahallede yaşamak istedim birden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurken gıpta ettim , İrlanda 'da komşuluk ilişkileri bu kadar kuvvetli mi diye düşündüm .

      Sil
  2. Bu yazarın bir kitabını aldım ama daha okumadım.Bu da listemdeydi alınca okuruz.Tanıtım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seveceğini düşünüyorum , keyifli okumalar , sevgiler.

      Sil
  3. Bu kitabı ben de okumuştum. Daha doğrusu bu yazarı o kadar çok severim ki tüm kitaplarını aldım ve bir soluk ta okudum. Anlatımını,betimlemelerini çok seviyorum. Sanki o hikayeye giriyor olaylar etrafınızda oluyormuş gibi hissediyorsunuz. Bu yazar sayesinde neredeyse İrlanda yı ve Dublin i sokak sokak öğrendim. Neyse sevdiğim şeylerden bahsedince coştum yine. Senin de okumana ve beğenmene çok sevindim canım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kitaplarını , anlatımını ve hikayelerindeki sıcaklığı çok severim .
      Senin de sevmene çok sevindim canım , mutlu akşamlar .

      Sil
  4. Maeve Binchy'yi çok severim tatlı kadın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim kendisini .
      Mutlu akşamlar canım .

      Sil
  5. kitap konulu bir mimin var bende canım :)

    YanıtlaSil
  6. İçeriğinde var olan "bağlılık,yardımlaşma ve sevginin gücü.çok güzel...

    bu hoş tanıtımın için teşekkür ediyorum:)Mutlu akşamlar Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Paylaşım için teşekkür ederim.
    Ben bu yazarı hiç okumadım desem.
    Sizi mimledim, bana bir on dakka sonra uğrayıp hediyenizi alırmısınız?

    Mim işini sevmeyen ama sürdüren anne Çiğdem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın kitaplarını tavsiye ederim , seveceğini umuyorum .

      Teşekkür ederim , biraz geç gördüm , uğruyorum .

      Sil
  8. Çok isterdim okumayaı ama şu aralar mümkün değil..:((
    Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklında olsun , fırsat bulunca okursun canım , sevgiler.

      Sil
  9. Sayesinde İrlanda'yı deli gibi merak eden biri oldum. Çok severim, çokta severek okurum kitaplarını. Bu kitabı merakla bekleyen, ben dahil 4 kişi var, henüz okumadık :) mutlaka okunucak, teşekkürler Zeynebim. Birde son yazıma bakarsan çok sevinirim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu da çok seveceğinden eminim canım .

      Blogları gezmeye şimdi başlıyorum , sana uğramadan olmaz zaten , sevgiler.

      Sil
  10. ah çok hoş binchy ben de bu kitabını merak etmekteyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok beğendim , senin de severek okuyacağını düşünüyorum , sevgiler.

      Sil
  11. Paylaşıma çok teşekkür ederim.sevgilerrrr..

    YanıtlaSil
  12. Maeve Binchy nin kitaplarını su gibi bir çırpıda bir solukta okuyorum, çok seviyorum. Bunu da okuyacağım en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman çok seveceksin , keyifli okumalar .

      Sil

Yorumlarınızı okumak beni çok mutlu ediyor . Sevgilerimle . Zeynep .
Thanks for visiting and sharing a thought with me.