Bir erguvanlar vardı , pembe mi desem deli mi desem , bu ümit olmasa içimde , buralarda bir gün beklemem. necati cumalı

1 Mart 2012 Perşembe

Baharın İlk Sabahları - Orhan Veli

Tüyden hafif olurum böyle sabahlar
Karşı damda bir güneş parçası
İçimde kuş cıvıltıları , şarkılar ;
Bağıra çağıra düşerim yollara ;
Döner döner durur başım havalarda .

Sanırım ki günler hep güzel gidecek ;
Her sabah böyle bahar ;
Ne iş güç gelir aklıma , ne yoksulluğum.
Derim ki: " Sıkıntılar duradursun ! "
Şairliğimle yetinir ,
Avunurum.










Hoşgeldin  Bahar  !

görseller : shellsonthebeach , beauty&grace , gpsypurplehome
inspirationlane , lifethroughlavander

60 yorum:

  1. Ben de öyle olurum her bahar,gülümseyerek uyanırım,hafifler,canlanırım.
    Henüz kar olsa da her yerde yine de hoşgeldin bahar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erguvan Vakti , baharın yüzünü göstermesine az kaldı , ben de çok mutlu kalkarım bahar sabahları kuş cıvıltılarıyla , sevgiler.

      Sil
  2. bahar gelsın evet :) Istanbul cok soğuk cook :) cok romantık olmus Orhan veli'yi de cok severim kıtabı halen var bende bütün şiirleri.. ve renkler cıcekler.. aldın götürdün beni zeynepcim sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biricit , havalar ısınınca Emirgan'da laleler arasında kahvaltı etmek lazım , bir tarafta ağaçlarda bahar dalları...
      Teşekkür ederim canım , sevgiler.

      Sil
  3. Harika görsellerle daha da sevdim şiiri :) Bahar hoşgelsin artık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. berlin'in nar çiçeği , bahar gelsin artık , bu sene havaların kötü gitmesinden herhalde daha bir sabırsızlıkla beklemekteyim baharı , teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  4. pembenin ve leylağın eşsiz zarifliği şiirler bütünleşince ne hoş bir manzara çıkmış ortaya çiçekler özellikle laleler enfess:))

    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reçelim , sağol canım güzel yorumun için , bahar gibi geçsin günlerimiz , sevgiler.

      Sil
  5. Harika harika, super bir bahar karsilamasi : ) Hepsi harika ama 4. ve 6. aranjmanlar favorilerim, 1 ve 2 yi de cok sevdim. Guzel yorumlarin icin cok tesekkurler, Floransa ya gelirsen seve seve gonullu rehber hizmeti veririm, bir kahve iceriz en azindan : ) Sen de ugrayinca gormussundur, 4 Seasons postlarindan evvel, ben de kendi ciceklerimle bahari karsiladim, buraya erken geldi bu sene : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lila Moonligt , geçen sene siz kışı çok yoğun geçirdiniz şimdi biz yoğun yaşıyoruz , ne güzel siz baharı yaşamaya başlamışsınız . Floransa ' ya doyamadık ve tekrar gelmeyi düşünüyoruz , seninle tanışmak beni çok mutlu eder , teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  6. Sıkıntılar duradursun. Dursun ve Bahar gelsin. Ilık bir hava, çiçeklerin, ağaçların yeşerip canlanması. Her bahar yeniden doğmak gibi.

    Baharı anlatan bu şiir ve görseller günüme neşe kattı, tskler Zeynebim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcım , ne güzel ifade ettin her bahar doğayla birlikte yeniden doğmak gibi , çok sevdim .
      Ben teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  7. Zeynep'cim guzel dizeler esliginde baharin gelisi.... Supersin! Ama ama ama ben laleeeee isterim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özge'cim , Nisan'da Emirgan 'da lale şenliği başlayacak ve harika lalelerin seyrine doyum olmayacak , ben de sabırsızlıkla bekliyorum . O zamana kadar sana burdan kucak dolusu laleler gönderiyorum , sevgiler.

      Sil
  8. Cok güzel bir post olmus! Buralar hic öyle görünmüyor, ama en azindan havalar o kadar soguk degil artik ;)

    Sevgiler,
    Aylin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aylin , teşekkür ederim , İstanbul'da baharın ilk günü kar var ama yakında havalar ısınmaya başlayacaktır , sevgiler.

      Sil
  9. Ankara'da boğazımıza kadar kar var, şimdi senin yazını okuyup da resimleri de görünce içim öyle açıldı ki :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MiMi ; İstanbul 'da serpiştiriyor . Teşekkür ederim yorumun için , sevgiler.

      Sil
  10. ne güzel şiir, ne güzel çiçekler...oysa bugün burada bahara inanmak zordu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nil , evet havanın baharla ilgisi yok , çok soğuk , beğenmene sevindim , sevgiler.

      Sil
  11. çok severim bu şiiri =)
    Keşke havalar açsada bizde "karşı damda bir güneş parçası" nı görebilsek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özge ; göreceğiz az kaldı , kuş cıvıltılarını da duyacağız .
      Teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  12. Laleler aldı beni benden. Düğün şarkımız bile MFÖ nün " Sana sarı laleler aldım çiçek pazarından" şarkısı idi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzelmiş Nilhan'cım , sana düğün gününü hatırlatmış oldum , bu vesileyle nice mutlu senelere canım , sevgiler.

      Sil
  13. "bahar"...okuyunca ya da söyleyince bile böyle bir gülümseme yaydı yüzüme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynur , karlı havaya bakıp baharın geldiğine inanmak zor değil mi ? İsmi bile gülümsetiyor bizleri .
      teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  14. ne güzel laleler:) Ne güzel şiir çok teşekkürler paylaşım için.))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çiçeklendim , ben teşekkür ediyorum , sevgiler.

      Sil
  15. Ne güzel laleler bunlar böyle :) Mart ayı umarım sağlık ve huzur getirir hepimize :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım canım , teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  16. şu yoğun tempolu anımda öyle iyi geldin ki anlatamam canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi gelmesine çok sevindim , kimbilir ne güzel lezzetler hazırlıyorsundur sen şimdi ? , sevgiler.

      Sil
  17. Baharla birlikte guzel baslangiclar dilegiyle Zeynepcim...Siir ve harika gorseller icin tesekkurler...Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayfercim , ben teşekkür ederim , senin için de mutlu , sağlıklı ve huzurlu başlangıçlar diliyorum , sevgiler.

      Sil
    2. Ayfercim , baharla ilgili postun çok güzel olmuş , buradan yorum yazabiliyorum , bahar dalları da harika .

      Sil
    3. Tesekkur ederim Zeynepcim, sanirim sorunu giderebildim.
      Guzel bir hafta gecirmen dilegiyle, sevgiler

      Sil
  18. Hepsi çoook güzeller,ama bir tanesini seçme hakkım var değilmi:)seçtim bile en altta beyaz sepetteki beyaz laleler...aldım gitti:)
    Yine yeni yeniden çok güzel ve de önemli bir konu "BAHAR" la ilgili hem şiir hem de şairi O.Veli Kanık...Harikasın,Baharı karşıladığımız şu günler itibariyle Neş'e Huzur ve Mutlulukla geçmesini dilerim...Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana kucaklar dolusu beyaz laleler gönderiyorum canım . Dileklerine katılıyorum . Bahar ayları hepimize sağlık , huzur ve mutluluk getirsin , sevgiler.

      Sil
  19. ZEYNEBİM BEN GELDİM CANIM
    BU ÇİÇEKLER BANA MI ÇOK HOŞ MUTLU OLDUM
    ELLERİNE SAĞLIK
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çiçekler sana ve senin gibi çok sevdiğim dostlarıma canım hem de kucaklar dolusu , teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  20. Çok güzel fotoğraflat. benim balkonumda açmayı bekleyen laleler bakalım ne zaman açacak.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pembe kekiğim , ne güzel lalelerin var demek , açınca bizimle resimlerini paylaş olur mu? .
      Sevgilerimi yolluyorum .

      Sil
  21. Böyle fotoğrafları görünce tası tarağı toplayıp bahçeli küçük bir yere taşınmak istiyorum. Orada şirin bir cafem olsun. Bahçesinde çiçek yetiştireyim, hayvanlarım olsun, üst katı da evim olsun. Ne güzel şiir, ne güzel laleler. Yüreğinin rengi hiç solmasın canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neslice tarifler , aynı düşünceler bende de var , bakarsın birgün gerçekleşir , güzel dileğin için teşekkür ederim canım , mutlu günler .

      Sil
  22. Canım benim çok saol msjın için.. Çok mutlu oldum :) Dersler iyi gidiyor da bloga zaman ayıramıyorum çünkü oturdu mu kalkamıyor insan ona da bakayım buna da bakayım derken zaman geçiyor... çook öpüyorum tatlım... Yakın zamanda görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelik derslerde tabiiki ama insan merak ediyor , başarılar diliyorum canım , sevgilerimi yolluyorum .

      Sil
  23. Benim lale lerim ne olacak bakalım.

    Operim.
    Otçu anne Çiğdem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiğdem , istediğini seç canım senindir , sevgiler.

      Sil
  24. görseller ve şiir..
    aklım başımdan gitti..
    bayılım canım..
    yüreğine sağlık:)
    sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birtutamkekik , sağol canım , mutlu haftasonları , sevgiler.

      Sil
  25. Şiir de görselerde harika, zaten bugün hava da harika. Bu post bugüne çok uydu :)

    YanıtlaSil
  26. Güneşi görsemde inanamıyorum baharın geldiğine bu sene:)
    Şiir çok güzelmiş görselleri de ayrı sevdim. Paylaşım için teşekkür ederiz:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene bahar kendini özletti gerçekten . Ben teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  27. çok güzel şiir ve çiçekler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erencim , teşekkür ederim , sevindim beğenmene.

      Sil

Yorumlarınızı okumak beni çok mutlu ediyor . Sevgilerimle . Zeynep .
Thanks for visiting and sharing a thought with me.