Bir erguvanlar vardı , pembe mi desem deli mi desem , bu ümit olmasa içimde , buralarda bir gün beklemem. necati cumalı

14 Mayıs 2012 Pazartesi

Sultanı Öldürmek - Ahmet Ümit



Ahmet  Ümit ' in  romanlarını  okumak  benim  için  ayrı  bir  keyiftir  .  Romanlarındaki  konu  seçimini  ,  akıcı  anlatımını  ,  başarılı  kurgularını  ve   üslubunu  çok  beğenirim .  Sultanı  Öldürmek  ' te  bu  anlamda  beni  yanıltmadı  .  Özellikle  Fatih ' in  tahta  çıkış  serüvenlerini  ve  İstanbul'un  fethi  ile  ilgili  bölümleri  okumak  zevkli  ve  öğreticiydi  .    Elime  aldığım  andan  itibaren  beni  sarıp  sarmalayan   bu  romanda  aşk  ,  tarih  ve  cinayeti  içiçe  bulacak  ve  elinizden  bırakamayacaksınız .

Kitabın  arka  kapağını  sizlerle  paylaşmak  istiyorum  :
Yıllardır  aynı  kadını  bekleyen  bir  adam .  Serhazinlerin  son  temsilcisi  Müştak  Serhazin .  Şahane  bir  aşk  için  harcanmış  bir  hayat .  Ve  hayatını  Osmanlı  tarihine  adamış  hırslı  bir  kadın ...  Başarılarla  dolu  bir  kariyer ...  Sapında  Fatih  Sultan  Mehmet 'in  tuğrası  bulunan  mektup  açacağıyla  öldürülmüş  bir  tarih  profesörü ... Bir  aşk  cinayeti mi ? Yoksa  kökleri  "Ulu  Hakan'ın "  şüpheli  ölümüne  uzanan  bir  entrika mı ?

Ve Fatih  Sultan  Mehmet  Han... Mehmet  Han  oğlu  Murad  Han  oğlu  Mehmet  Han...  İki  karanın  ve  iki  denizin  hakimi .  Allah ' ın  yeryüzündeki  gölgesi .  Kostantiniyye ' yi  zapt  eden  padişah .  Roma  İmparatorluğu 'nun  doğal  varisi ,  farklı  dinlerden ,  farklı  dillerden ,  farklı  ırklardan  yepyeni  bir  millet  yaratma  aşkıyla  yanıp  tutuşan  kudretli  hükümdar  .  Uçsuz  bucaksız  ovalarda  at  koşturan  ordular .  Kılıç  sesleri  ,  savaş  naraları  ,  korku  çığlıkları  .  Ardı  ardına  düşen  şehirler ,  ardı ardına  yıkılan  devletler  ,  ardı  ardına  el  değiştiren  kaleler .  Kırkdokuz  yaşında  dünyaya  nam  salmış  bir  hükümdar  .  Ve  değişmez  kader .  Akşama  kavuşan  gün .  Ecel  şerbetini  içen  insan  .  Ve  Fatih  Sultan  Mehmet ' in  şüpheli  ölümü  .  Ve  onun  iki  şehzadesi  .  İkiye  bölünen  saray  ,  ikiye  bölünen  devlet  ,  hiçbir  şeyden  haberi  olmayan  bir  halk  .   Ve  iki  şehzadenin  kanlı  boğazlaşması  sürerken  saray  odasında  unutulan  Fatih  Sultan  Mehmed  Han'ın  cansız  bedeni...

45 yorum:

  1. Bu akşam kitapçıya uğramak ne hoş olurdu bu güzel tanıtımdan sonra zeynepcim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumanı tavsiye ederim canım , sevgiler.

      Sil
  2. CANIM ERGUVANIM PAYLAŞIM HARİKA ELLERİNE SAĞLIK
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım , mutlu bir hafta diliyorum .

      Sil
  3. Harika bir yazarın harika romanı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırlıyorum sen de paylaşmıştın bu romanı .
      Ahmet Ümit 'in tüm romanları gibi bunu da çok severek okudum , sevgiler.

      Sil
  4. Daha bugün bir arkadaşım bu kitaptan bahsetti Zeynebim. Mutlaka okumalısın demişti.

    Ahmet Ümit zekice kurgular kitaplarını, o yüzden alıp okumalıyım bende. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcım sen çok seversin bu romanı .
      Anlatımı , kurgular çok güzel . Arada tarihten bahsederek okuyucuyu hiç sıkmadan merakını canlı tutuyor .
      Teşekkür ederim canım , mutlu haftalar .

      Sil
  5. Bende çok okumak istiyorum bu kitabı.istanbulu fetheden adamın cenazesinin kaldırılmaması (hemen) ne acı şehzade olmak aslında çok iyi bir şey değil bunu Kanuniyi okurkende anlamıştım.Sevgiler ve de teşekkürler bu güzel tanıtım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saray hayatı çok zor , entrikalar , taht kavgaları , hangi şehzadenin padişah olacağına karar vermek , kardeş katli...
      Yorumun için ben teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  6. gerçekten güzel bir roman olmuş herzamanki ahmet ümit başarısı işte herkese tavsiye ederim. Paylaşımların çok güzel bana da beklerim (cydcgds.blogspot.com) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatım ben seni ziyaret ediyorum ama yorum gönderirken sorun oluyor ve gitmiyor . Bu sadece sana değil yorum penceresi ayrı açılmayan arkadaşlarımda oluyor . Bilen birkaç kişiye de danıştım , düzeltemedik bir türlü.
      Yorumun için teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
    2. yorum yazan arkadaşların yorumları çıkıyor bende onay verdikten sonra da yayınlanıyor ama var heralde bi sorun inş düzelir :)

      Sil
    3. ben de anlayamıyorum , yorum ayarlarımla oynadım , yazamadığım arkadaşlarda oynadı düzelmedi . İnş. bir şekilde hallolur , sevgiler.

      Sil
  7. hafta sonu aldım bu kitabı heyecanla okumaya başlayacağım anı bekliyorumm.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başladığın zaman zaten bırakmak zor , keyifli okumalar .

      Sil
  8. Son günlerde adından oldukça söz ettiren bir kitap.Beğenmene sevindim.Kabarmış olan okunacaklar listem bitince okuyacağım.Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ederim . Ben de senin tavsiyenle açlık oyunlarına başladım , teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  9. Ahmet Ümit'in bir kitabını okumuş olsamda, çok başarılı bir yazar. Kısa zamanda bu kitabınıda alacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim canım , keyifli okumalar diliyorum , sevgiler.

      Sil
  10. bende bu kitabı okumayı çok istiyorum,geçen gün d&r sırf bu kitaba almak için gittim ama vazgeçtim,okumam için beni bekleyen kaç tane kitap var bir bilsen,birde onu rafta bekletmek istemedim,ama ben reyhan'sam onu en kısa zamanda alırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Severek okuyacağından eminim canım , mutlu akşamlar .

      Sil
  11. Ah bu post icin sagol canim, kitabi birkac zamandir hep kitap sitelerinde goruyordum, simdi cok guzel oldugunu anladim:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu güzel , sürükleyici , anlatım akıcı ve kurgular harika , tavsiye ediyorum canım , sevgiler.

      Sil
  12. Konusu tam bana göre mutlaka okuyacağım,sevgiler canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim canım , ben de çok seveceğini düşünüyorum , sevgiler.

      Sil
  13. AYYYYY BU TAM BENLİK DESENE,HEMEN ELİMDEKİ DİNLE KİTABINDAN SONRA ALMALIYIM,PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim , keyifli okumalar .
      Sevgiler.

      Sil
  14. Aşk ihtiras dolu bir kitap ki yine yeniden söylemeden geçemiyeceğim;muhteşem yüzyıl dizisi olmasaydı bv.kitap-film revaçta olurmuydu? biraz dedikodu yapmak lazım:)

    teşekkür ediyorum bu güzel tanıtım için ama..içeriği ne olursa olsun tarihimizi anlatan tüm kitap ve film takip etmek gerek,zira unutulmaya yüz tutmuş idi:(

    Sevgiler Mutlu günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın canım , tarihimizi unutmamalıyız .
      Ben geçmişimizle ilgili kitap , film , dergi ne varsa okumayı çok seviyorum .

      Mutlu akşamlar canım , sevgiler.

      Sil
  15. Ahmet Ümidi bende severim.
    Bu kitabını okuyamadım daha
    Ama okuyacağım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. arkdasımda cok ovdu bende hemen almak ıstıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ediyorum , keyifli okumalar , sevgiler.

      Sil
  17. TAVSİYEN İÇİN TEŞEKKÜRLER,LİSTEYE YAZDIM İLK FIRSATTA ALIP OKUYACAĞIM,SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim canım , mutlu bir gün dileğiyle .

      Sil
  18. ahmet ümiti okuyorum ama bunu henüz okumadım.
    :)

    YanıtlaSil
  19. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım , beğeneceğini umuyorum , sevgiler.

      Sil
  20. burada yorum yapanların herkes şunu bilsin ki salonundaki kanepelere veya pahalı perdelerinin rengine uygun tablo arayanların sana anlayışı ile sizin aranızda zerre kadar fark yok yazıklar olsun.Kitap tam bir fiyasko romanda kırk sayfa boyunca surlar dibinde tarih dersi,bu dersler sırasında gereksizce otobüs şoförü kaza muhabbeti yirmili yaşlarda terkedilen müştakın "sıkı durun" yirmi bir yıl sonra altmışlarında olması.Eeeee azizim dedim ya hala insanlar kapağına reklamına tanıtımına bakarak kitap okuyorsa olacağı budur.Devam edin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin blog ismi olarak rezalet ismini seçmenizle bu yorumunuz arasında bağlantı olduğunu düşünüyorum . İlgi çekmeye çalışıyorsunuz herhalde . Daha hiç bir paylaşımda bulunmadan , hiçbir emek harcamadan bu posta yorum yazan blog yazarlarını sadece kitap kapağına bakıp , kitapların içeriğini okumayarak hatta anlamayarak yorum yapmakla itham ediyorsunuz . Ben dahil yorum yapanlar kitap okumaktan da , kitabın iyi mi kötü mü olduğundan da çok iyi anlayacak birikimi olan insanlar . İnsanlar bir kitabı beğenir veya beğenmez , buna saygı duymak gerekir . Ama sizinle aynı fikirde olmayan insanları bu şekilde itham eden siz ne yazık ki saygıyı haketmiyorsunuz .

      Sil
  21. Allah allah. Cem başladı ve yarım bıraktı. Ben henüz okumadım sırada. Biraz öne çekeyim okumayı. Teşekkür ederim paylaşım için, gözlerine sağlık.

    Artık yalan dünya seyretmeyen anne Çiğdem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgisini çekmedi herhalde . Ben üç günde okudum , sevgiler.

      Sil
  22. Ahmet Ümit'i severim, ben de okumalıyım bu kitabı :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı okumak beni çok mutlu ediyor . Sevgilerimle . Zeynep .
Thanks for visiting and sharing a thought with me.