Bir erguvanlar vardı , pembe mi desem deli mi desem , bu ümit olmasa içimde , buralarda bir gün beklemem. necati cumalı

21 Mayıs 2012 Pazartesi

Açlık Oyunları Serisi - Suzanne Collins




Kitap  Cumhuriyetim  ve  Kitap  Eylemcisi  bloglarının  sahibi  sevgili  arkadaşlarımın  tavsiyesi üzerine  Açlık Oyunları  serisinin  üç kitabını da  aldım  ve  elimden  bırakamayarak  bir  haftada bitirdim .  Aslında  benim  tarzımın  dışında  kitaplar  olduğu  için  alırken  biraz  tereddüt  etmiş olsam da  tüm seriyi  çok  severek  okudum . Açlık oyunları  serisi   akıcı  anlatımıyla  kolay okunan ,  sürükleyici ,  çok zekice kurgulanmış  ve  heyecan  dolu  üç  kitaptan  oluşuyor .  Henüz  okumayan  varsa  tavsiye  ederim  .

Fikir  vermesi  açısından  birinci  kitabın  konusuyla ilgili  arka  kapaktan  kısa  bir  alıntı  :
Bir  zamanlar  Kuzey  Amerika  olarak  bilinen  bir  yerin  yıkıntıları  içinde  Panem  ulusu  yaşamaktadır .  Capitol'un  etrafında  on  iki  bölge  bulunmaktadır  .  Capitol  şiddetli  ve  acımasızdır  ve  bölgeler  bir  hat  boyunca  sıralanmıştır  .  Onların  her  biri  her  yıl  yapılan  Açlık  Oyunları 'na  katılmak  zorundadır  .  Yarışma  için  her  bir  bölge  yaşları   on iki  ve  on sekiz  arasında  değişen  bir  erkek  ve  kız  çocuğu  göndermek  durumundadır .  Açlık  oyunları  TV 'den  canlı  olarak  yayınlanan  ve  ölümüne  bir  kavgadır  .
On altı  yaşındaki  Katniss  Everdeen  annesi  ve  kendisinden  daha  küçük  kız  kardeşi  ile  yaşamaktadır .  Oyunlarda  kız  kardeşinin  yerine  geçerek  ölüm  cezasını  üzerine  alır .  Ancak  Katniss  daha  önce de  ölüme  çok  yaklaşmıştır  ve  bu  kez  kız  kardeşi  için  ikinci  kez  hayatta  kalma  mücadelesi  verecektir  .  Gerçekten  ne  anlama  geldiğini  bilmeden  bir  yarışmacı  olmuştur .  Eğer  bu  mücadeleyi  kazanırsa  hayatta kalma  seçeneğini  başlatmış  olacaktır .

50 yorum:

  1. Seriyi bitirmene sevindim.Ben son kitabını okuyorum şuan ve bitirmek üzereyim.Bir hafta sürede üç kitabı bitirmen çok iyi.Ben ilk iki kitabı hızlı okumuştum ama son kitap biraz sıkıcı gibi.Ama tam seri olarak harika bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle tavsiyen için teşekkür ederim , genelde bu tarz okumuyorum ama çok beğendim .
      Kitap çok akıcı olunca bir de sonu ne olacak diye merak olunca , hemencecik bitti .
      Teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  2. bir solukta okuduğum kitaplardan bunlar son kitabı çıkana kadar nasıl sabırsızlıkla beklemiştim anlatamam ama sinema filminden aynı hazzı aldığımı söyleyemem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki son kitap çıktıktan sonra okumuşum , yoksa ben de sabırsızlanırdım .
      Filmini izlemedim , genelde izleyenler seninle aynı fikirdeler .
      Teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  3. ben de çok beğenerek okumuştum. tam benlikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyanların tavsiyelerini duyunca merak ediyordum , iyi ki okumuşum , çok sevdim .
      Teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  4. Benim tarzımda olmamasına karşın serisini aldım.Güzel bir seri mesajları da güzel şu an Liseli yeğenim okuyor o da sevmiş..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim tarzıma da uzak ama dediğin gibi güzel bir seri , keyifle okudum .
      Sevgiler.

      Sil
  5. Zeynep hanım bende okudum İlk kiataba başladığım zaman hiç sevdiğim bir tarz olmadığını düşündüm. Ama başladığım kitabı yarım bırakmayı sevmiyorum deyip okudum. Bir hafta sonra kendimi Remzi kitabevinde 2. ve 3. kiatapları alırken buldum. :)) Hatta Collins'in diğer serisinin de 4. kitabındayım.Kehanetler serisi. İnsan elinden bırakamıyor.Bu akşam bloğuma koymayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de benzer durumlar oldu . İlk başta kararsızdım , sonrasında çok keyifle okudum .
      Kehanetler serisi için blogunuzu ziyaret edeceğim .
      Sevgiler.

      Sil
  6. ilgimi çekmemişti popülerliğine rağmen ama sen öneriyorsan denemeye değer^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ediyorum canım , ara sıra tarzının dışına çıkmak da iyi oluyormuş .
      Sevgiler.

      Sil
  7. Ben de çok beğenerek okumuştum.
    Biliyormusun aslında çocuk kitabı yazarıymış kadın.

    Kitapkurdu anne Çiğdem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet , çocuklar için televizyon şovu yazıyormuş .

      Sil
  8. Açlık Oyunlarının ilk kitabını okuduğumda çok beğenmiştim, sonrasında filminide izledim. Kolay okunan ve keyifli bir seri bencede. Senin beğenmenede çok sevindim Zeynebim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın canım , okuması çok keyifliydi .
      Filmini izlemedim , belki de aklımda kitaptaki hali kalsa daha iyi olur diye düşünüyorum .
      Teşekkür ederim yorumun için canım , mutlu bir gün diliyorum , sevgiler.

      Sil
  9. süper, birincisi bende de var, okunacaklar sırasında okunmayı bekliyor, önerdiğin için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli okumalar diliyorum , ben teşekkür ederim .

      Sil
  10. Ben okumadım ama kardeşim aynı dediğin gibi bir çırpıda okudu. O seri kitapları çok sever ve kitap illa kalın olacak:)) İnce kitap okumaz yani:)
    Seri olarak görünce bu kitabı hemen almıştı, hatta şimdi filmi de var ilk kitabın, bugün yarın seyretmeyi planlıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini izleyince yorumunu bekliyorum . Bakalım kardeşin filmini beğenecek mi ?
      Sevgiler.

      Sil
  11. Filmini izledim ama kitabı bahsettiğine göre daha güzele benziyor sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de filmini izleyenlerden , kitabı daha güzeldi diye duyuyorum .
      Mutlu bir gün geçirmeni diliyorum canım , sevgiler.

      Sil
    2. Sende olmasan varya ..
      yorumlarınla güzellik katıyorsun çok teşekkür ederim.

      Sil
    3. Blogundaki harika paylaşımların için ben teşekkür ederim canım .

      Sil
  12. Günaydın demek için geldim Zeynepcim. Günaydın haftaydın. Her anın aydınn.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben görene kadar öğlen oldu , tünaydın canım .
      Güneş tüm gününü aydınlatsın , sevgiler.

      Sil
  13. süpersin, beğenmene de ayrıca sevindim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyen için teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  14. Bu seri biraz daha genç yaş grubuna hitap ediyor gibi görünse de ben de bir solukta okumuştum. Ayrıca eğer ilgilenirsen Stephenie Meyer in şu meşhur vampir serisi değil de Göçebe isimli kitabı da bana göre kurgusal ve sürükleyicilik anlamında harika idi.Farklı bir konusu var. Devamı yok, kalınca tek bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , kitapçıya gittiğimde Göçebe'ye bakacağım .
      Sevgiler.

      Sil
  15. Ben de beğenmiştim Zeynep'cim. Öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öpüyorum canım , mutlu bir gün diliyorum .

      Sil
  16. Bu kitapları ben henüz okumadım ama kızım seriyi çok severek okudu.İyi bir hafta geçirmen dileklerimle sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım , ben de sana mutlu bir hafta diliyorum , sevgiler.

      Sil
  17. Benim de tarzım değil ama bu ara tazım kitapları okumak ağır geliyor bana. Alacakaranlık gibi kitaplar okumak istiyorum. Lay lay yani
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ara sıra değişiklik yapmak iyi oluyor .
      Teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  18. işte benim favori kitap setim.
    asla tarzım değildi ama ben o arenadaydım. kesinlikle tekrar okurum gibime geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın , yazar okuyucuyu da hikayenin içine almayı çok iyi başarmış .
      Sevgiler.

      Sil
  19. AÇLIK OYUNLARI SERİSİNİ BENDE ÇOK MERAK EDİYORUM,AMA HALA EDİNEMEDİM MALESEF..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eline geçtiğinde okumanı tavsiye ederim canım , sevgiler.

      Sil
  20. Sana da hayırlı kandiller canım.
    Sürükleyici lginç bir hikaye.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım , dualarımızın kabul olması dileğiyle.

      Sil
  21. Hayırlı kandiller canım ,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da hayırlı kandiller canım , sevgiler.

      Sil
  22. heeey iyi etmişsin okumakla.
    filmini de izlersin artık.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi kanlı olabilir , o yüzden izleyemem .

      Sil
  23. buradaki bloger arkadaşlarının kitap mimlerini okumuştum.Bu mimdeki bir soru da ''Bugüne kadar en beğendiğin kitap serisi? '' sorusunun cevabı olarak ''Açlık Oyunları''nı tercih eden bir çok blog yazarı olduğunu farkettim.Ben de bu yazı geçireceğim kitap serisine karar vermiş oldum..tabii siz 1 haftada 3 kitabı yalayıp yutmuşsunuz..Lise zamanlarım olaydı...şu anki hayatımın bana yüklediği sorumluluklar günlük yaşamın koşuşturması, 1 hafta da okumama katiyen müsade etmeyecektir..Ben bu yaz 3 kitabı da bitirirsem ne mutlu bana...hoşçakalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence Açlık Oyunları'nı çok daha kısa sürede bitireceksiniz . Ayrıca seri olarak Necip Mahfuz'un Kahire Üçlemesini de tavsiye ederim , sevgiler.

      Sil
  24. Yanıtlar
    1. Merhaba Emre , blogun hayırlı olsun .
      Seni takibe aldım , sevgiler.

      Sil

Yorumlarınızı okumak beni çok mutlu ediyor . Sevgilerimle . Zeynep .
Thanks for visiting and sharing a thought with me.