Bir erguvanlar vardı , pembe mi desem deli mi desem , bu ümit olmasa içimde , buralarda bir gün beklemem. necati cumalı

18 Ocak 2011 Salı

sana kek yaptım...

Mutfakta en çok ne pişirmekten hoşlanırsın derseniz ; kek , pasta , poğaça , tatlı - tuzlu kurabiyeler derim . Her çeşidini seve seve yapar ve yerim . İkram ettiğim konuklarımdan da  her zaman övgü dolu sözler duyarım .  Akşam üzeri çayın , kahvenin yanında mutlaka kek , kurabiye vs. bulundururum.
Blogumu ziyaret eden arkadaşlarım neden yaptıklarımın tarifini , burada sitemi ziyaret edenlerle paylaşmadığımı sorup duruyorlar . Ben de sofra düzeni dışında yemek olayına girmek istemediğimi söylüyorum çünkü o çok kapsamlı ve yapmak istediğimden farklı bir olay . Ama arada sırada çok basit ve herkesin yapabileceği bazı kek , kurabiye , pasta tariflerimi kendime özgü tarzda sunarak  sizlerle paylaşmak isterim . İşte bunlardan ilki :
Bugün kendime ve evdekilere brownie yaptım . Arkasından işlerime kısa bir mola verip , kendime çay , kek , kitap ziyafeti çektim .


babaannemin hatırası porselen çay takımımı kullandım





Brownie Tarifi :
3 yumurta
1 su bardağı süt
150 gr. eritilmiş tereyağ
2 su bardağı şekerden az
( Az tatlı sevenler 1.5 bardak koyabilir )
3 çorba kaşığı kakao
1 paket vanilya
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1-2 avuç dövülmüş ceviz
İlk önce yumurtaları köpürene dek mikserle çırpıyoruz. Süt , erimiş tereyağ , şeker , kakao ve vanilyayı ekleyip , mikserle çırpmaya devam ediyoruz . Karışımdan 1 bardak ayırıyoruz . Kalan karışıma un , ceviz ve kabartma tozunu ekleyip , bu sefer tahta kaşıkla karıştırıyoruz . Yağladığımız kek kalıbına döküp , 170 derecede 35 dk . pişiriyoruz .Ben kare küçük borcam kullanıyorum . Keki fırına ısıtmadan atıyoruz. Fırından sıcak çıkan kekin üzerine kürdan yardımıyla delikler açıyoruz , ayırdığımız karışımı sıcak kekin üzerine döküyoruz . Sıvıyı iyice emince , dilimleyip servis yapıyoruz . Üzerini pudra şekeri , hindistan cevizi , pasta süsü vs . ile süsleyebilirsiniz .

Sana Kek Yaptım

Çırptım çırptım karıştırdım
Kendimi onunla yarıştırdım
Kimse kimseye benzemez
Kendimi kekle yatıştırdım
Oturdum ellerimle sana kek yaptım.

AFİYET OLSUN .

Görseller : Erguvan Mevsimi





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı okumak beni çok mutlu ediyor . Sevgilerimle . Zeynep .
Thanks for visiting and sharing a thought with me.