Bir erguvanlar vardı , pembe mi desem deli mi desem , bu ümit olmasa içimde , buralarda bir gün beklemem. necati cumalı

23 Kasım 2010 Salı

İznik çinileri

Bayram tatilinde İznik'i gezmeye fırsatım oldu. Tarihinde üç kez başkent olan İznik , adeta açık hava müzesi. Hamamlar , türbeler , surlar , Yeşil cami , kaya mezarları , kliseler ve çiniler. . Çini ve seramik üretimine 15 . yy. ın başlarında başlanmış , 16. yy.da zirve yapmış ne yazık ki 18. yy.da son verilmiş. Şimdilerde bu kültürel mirasımızı  , geleneksel İznik çinisi üretimini yeniden canlandırmaya çalışıyorlar. Sokaklardaki atölyelerde hem üretim hem de satış yapılıyor .Nilüfer Hatun Çini Çarşısında da yan yana sıralı dükkanlar var. Alışverişinizi yapıp,  çay bahçesinde çay içiyorsunuz. Ürünlere gelince ; Hepsi o kadar güzel ki , neye bakacağınızı , neyi alacağınızı şaşırıyorsunuz . Hertarafta ,
kobalt mavisinden açık maviye , firuzeden yeşile , turkuazdan kırmızıya İznik çinileri. Tabak , vazo , kaftan , fincan , ibrik , kolye , yüzük , saat , şekerlik , abajur şeklinde çiniler. Üzerlerinde lale , karanfil , yaprak ,nergis desenleriyle çiniler.  Fiyatlar uygun ve dükkan sahipleri  de kolaylık yapıyorlar. Üstelik çok dekoratifler . Hem eviniz için , hem de hediyelik eşya olarak düşünebilirsiniz. Size tavsiyem ;  gitmeden kafanızda ne alabilirim , nereye koyabilirim diye bir fikriniz olursa benim gibi kararsız kalmaz , döndüğünüzde keşke alsaydım diye pişmanlık duymazsınız.







Birkaç tabak alıp duvarlarınızı süsleyebilirsiniz


O kadar çok nar kullanılmış ki ; desenli desensiz ,
kırmızı mavi turkuaz , çeşit çeşit

Takılar çok çeşitli ve güzeldi
fiyatları da çok uygundu








En çok küçük kaftanları ve takıları beğendim
çok güzellerdi

Görseller; erguvanmevsimi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı okumak beni çok mutlu ediyor . Sevgilerimle . Zeynep .
Thanks for visiting and sharing a thought with me.