Bir erguvanlar vardı , pembe mi desem deli mi desem , bu ümit olmasa içimde , buralarda bir gün beklemem. necati cumalı

3 Aralık 2013 Salı

Akıl ve Tutku - Jane Austen



Akıl ve Tutku  ,  Aşk  ve  Gurur 'un  yazarı  Jane Austen ' ın yazdığı  ilk  roman olmasa da yayımladığı  ilk  eseriydi . Austen  romanın  ismini  orijinalinde Elinor  ve  Marianne  olarak belirlemişti  ve  mektuplardan  oluşur  şekilde  kaleme  almıştı .  Yazar  daha  sonra  hem  eserin ismini  hem de tarzını  değiştirdi  fakat  ana  temayı  korudu : 
 Gerçek  mutluluk  sadece  akıl  ve  tutku  arasındaki  hassas  dengenin  kurulmasıyla  mümkündür .

Arka Kapak :  Jane Austen ,  Akıl ve Tutku 'da  iki  kız  kardeşin  hikayesini  anlatıyor : Elinor ve Marianne  Dashwood .  Elinor  sağduyusuyla  hareket  eden  , gerçekçi  yapıya  sahipken Marianne  ise  aşırı  duygusal  ve  uslanmaz  bir  romantik .  Bu  nedenle  Marianne  ablası Elinor ' la  flört  eden  Edwards ' ı bir  hayli  ruhsuz  bulmakta .  Ölçülerine  uyan  Willoughby  ile tanıştığında  Marianne ' in ayakları  tutkuyla  yerden  kesilir  ve  skandallara  yol  açabilecek kadar  duyarsız  davranmaya  başlar  .  Bunu  takip  eden  eş  bulma  oyunları  çarpıcı  sırlara , beklenmedik  gelişmelere  ve  acı  ihanetlere  sahne  olur .  

Birbirine  tamamen  zıt  karakterdeki  bu  iki  kız  kardeşin  özel  hayatlarında  karşılaştıkları talihsizlikler  ve  bunlardan  aldıkları  dersler  romanın  kalbini  oluştururken  yazar ,  19. yüzyılın başlarındaki  İngiliz  toplumunun  değer  ve  önyargılarını  da  ustalıkla  irdeliyor . 

Romanda  Elinor  karakterini  çok  sevdim  .  Ayrıca  romana  konu olan  insanların   yaşam  ve eğlence tarzlarını  ,  kıyafetlerini  ,  dostluk  ve  akraba  ilişkilerini  Jane  Austen 'ın  dilinden okumak  çok  keyifliydi  .  


15 yorum:

  1. Orijinali okumuştum ve Jane Austen'ın her kitabı gibi yine çok zevk almıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatımına hayran olduğum sayılı yazarlardandır. Ben de keyifle okuyorum .
      Teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  2. Lisedeyken sanırım tüm kitaplarını okumuştum ama insan unutuyor zamanla. Yeniden güncellemek lazım, hatırlatma için saol Zeynep'cim:)

    YanıtlaSil
  3. Bu kitabını okumadım bundan eminim. Mutlaka alıcam Zeynebim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim canım . Beğeneceğini düşünüyorum .
      Sevgiler.

      Sil
  4. Jane Austen kitaplarının hepsi başka güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın , en sevdiğim yazarlardan .
      Sevgiler.

      Sil
  5. Jane Austen' la lisedeyken tanismistim ve cok begenerek okumustum. Simdi kitabin ismine ve yaptiginiz incelemeye bakinca okudugumu hatirliyorum Elinor' u cok iyi hatirliyorum ama ne oldu ne bitti sanki cok silik gibi. Bi kez daha okumam gerek sanirim :)
    Tesekkurler guzel paylasimlar icin
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası ben de geçmişte okumuştum ama birçok yerini unutmuşum tabii.
      Tekrar okumak iyi geldi . Bazı kitaplar aradan zaman geçince tekrar okunmak isteniyor . Bu da onlardan biri bence .
      Teşekkürler , sevgiler.

      Sil
  6. Akıl ve tutku arasındaki denge o kadar hassas ki Zeynep'im, denge kurmaya çalıştığını birbirlerine bile çaktırmamak lazım. Yoksa ne tutku tutkuya benzer, ne de akıl çalışması gerektiği gibi çalışır. Sevmezler birbirlerini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın canım . Genelde ikisi bir arada bulunmazlar . Dengeyi tutturmak çok zor .
      Sevgiler.

      Sil
  7. holeeey bütün kitaplarını okudum ya. en sevdiğim yazarlardan ya.
    :)

    YanıtlaSil
  8. Bende onun yazdığı, öykülerini geçirdiği zaman dilimini seviyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanların birbirlerine olan saygısı , yaşayış tarzları ne kadar hoş . Zaman zaman keşke o dönemlerde yaşamış olsaydım diyorum .

      Sil

Yorumlarınızı okumak beni çok mutlu ediyor . Sevgilerimle . Zeynep .
Thanks for visiting and sharing a thought with me.