Bir erguvanlar vardı , pembe mi desem deli mi desem , bu ümit olmasa içimde , buralarda bir gün beklemem. necati cumalı

20 Aralık 2013 Cuma

Zencefilin faydalarını sanırım bilmeyen azdır . Mide ,  kalp ve karaciğer rahatsızlıklarına , bağışıklık sistemine , kan dolaşımına iyi geldiği gibi kış aylarında boğaz ağrısı ve öksürük gibi şikayetler için  birebirdir . Bu nedenle özellikle kış aylarında evde zencefil bulundurmakda yarar var . Zencefilin limonata ve şerbetlere kattığı lezzet çok hoşuma gider , meyvelerin üzerinde de toz olarak kullanırım ama asıl favorim zencefilli kurabiyelerdir . Bugün görsellerde kendi kurabiyelerimi kullanmayı düşünüyordum fakat ben resimlerini çekene kadar yemek ve dağıtmak suretiyle hızla tükendiler. Neyse ki İkea ' nın zencefilli kurabiyeleri paket içinde duruyordu , onları kullandım . Süt ve kahve ile çok iyi gidiyor . 

Sağlıklı , huzurlu ve kurabiye tadında geçsin haftasonunuz .










22 yorum:

  1. Fincanına ördüğün kazak var ya ,bayıldım bayıldım!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraflarda görüyor beğeniyordum, ben de denemek istedim . Şimdi renk renk örüyorum .
      Teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  2. Ben geldim:)

    Zencefilli kurabiye benim de favorim. Kurabiye yapmayı da severim ama hiç zencefilli yapmak gelmedi aklıma nedne bilmiyorum. Galiba hiç zencefil almadığımdam:)Bu arada fotoğraflar yine çok hoş!

    İnşallah daha sık uğrayacağım, sevgiler (kalp)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin . Toz zencefil alıp deneyebilirsin . Çok güzel oluyor . Bal veya limonla karıştırılınca öksürük ve boğaz ağrılarına iyi geliyor.
      Teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  3. Ben de zencefili çok severim Zeynep'cim. Kendim yapmadım ama ikeanınkileri tek geçerim:) Mutlu haftasonları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkea 'nın kurabiyeleri çok güzel gerçekten . Her gittiğimde bulunsun diye bir paket alıyorum.
      Mutlu haftasonları canım , sevgiler.

      Sil
  4. Ne şirin bir fincan o...
    Zencefil benim de evde en sık kullandığım baharatlardan. Hatta blogumda zencefilin faydalarını derlediğim bir yazı yazmıştım...
    http://evimdekimutluluklar.blogspot.com/2012/11/zencefil.html

    YanıtlaSil
  5. Bir insan her şeyimi bu kadar güzel, bu kadar zarif yapar. Dün gece geldim baktım uzun uzun dedim yarın tekrar gelicem tekrar bakıcam ve öyle yorum yapıcam.
    Zeynebim hangisini söyleyeyim? kurabiyelerimi, sunumunumu kupa kazağınımı? zancefilli kurabiye çok severim yengem yapar bize, ama senin yaptıkların harika görünüyor Ellerine zevkine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim güzel yorumun beni çok mutlu etti . Teşekkür ederim . Bakış açısı da çok önemli , sen sevgi dolu gözlerle bakıyorsun Aslı'm . Mutlu , huzurlu haftasonları diliyorum , sevgiler.

      Sil
  6. Zeynepciğim söylemek istediğim herşeyi Aslıcığım söylemiş..Çok çok harika bir paylaşım. Dizili kurabiyeler başta olmak üzere her kareye bayıldım. Bide sana bayılıyorum canımmmmm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyiki varsın Vuslat ' ım , seni çok seviyorum .
      Mutlu pazarlar .

      Sil
  7. Ay sıcacık ne tatlı duruyorlar cnm:))) zenfecil içimizi de ısıtır ne güzel olur:P buarada kupadaki örgülü tutacağı sen mi yaptın, nasıl güzel bir fikir o, harika bir tema olmuş. Tarifini çok isterim zencefilli kurabiyenin, eğer senin uyguladığın iyi bir tarif varsa paylaşırsan çok mutlu olurum cnm:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım . Örgü tutacağı ben yaptım . Beğenmene çok sevindim .
      Zencefilli kurabiye tarifini paylaşacağım . Mutlu ve keyifli bir hafta olsun hepimiz için .
      Sevgiler.

      Sil
  8. Çok güzellerrr... Zencefili biraz tarçın eklediğim keke de rendeliyorum ben :)) çok güzel kokuyor kış günlerinde . sevgilerrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nefis kokuyordur , ellerine sağlık canım , sevgiler.

      Sil
  9. Bütün fincanlar bu fotoğraftakileri kıskanıyor sanıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlara da örerim o zaman .
      Hoşgeldin Aslı , teşekkür ederim .

      Sil
  10. Kırmızı pöti kare en sevdiğim desen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de pötikare ve puantiye desenlerine bayılıyorum .

      Sil
  11. Limon kabuklu zencefilli bitki çayı aldım ama benden başka seven olmadı. Zencefilin az da olsa o keskin tadını seviyorum. Bir kere kurabiyesini de yapmıştım. Afiyet, şeker, şifa olsun Zeynebim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevdiğim için meyve salatasının bile üzerine biraz serpiyorum .
      Teşekkür ederim canım , sevgiler.

      Sil

Yorumlarınızı okumak beni çok mutlu ediyor . Sevgilerimle . Zeynep .
Thanks for visiting and sharing a thought with me.