Bir erguvanlar vardı , pembe mi desem deli mi desem , bu ümit olmasa içimde , buralarda bir gün beklemem. necati cumalı

26 Mart 2012 Pazartesi

Ustaca Sevmek - Don Miguel Ruiz



Ustaca  Sevmek   ;  sevgi  ,  ilişkiler  ,  korkularımız  ,  inançlarımız  ve  gerçekte  kim  olduğumuz  hakkında  bir  çok  bilgi  aktaran  harika  bir  kişisel  gelişim  kitabı .   Birkaç  alıntıyla  kitabı  sizlere  tanıtmak  istiyorum .

Yaşam  bir  düşten  ibarettir  .  Eğer  sanatçıysak  bizler  sevgi  ile  yaratırız  yaşamımızı  ve  düşümüz  bir  başyapıta  dönüşür .

Yaratma  gücü  sizin  elinizde  .  Gücünüz  öylesine  büyük ki  inandığınız  herşeyi  gerçekleştiriyor .  Ne  olduğunuza  inanıyorsanız  kendinizi  buna  göre  yaratıyor  ,  gerçekleştiriyorsunuz .  Şimdi  olduğunuz  gibisiniz  ,  çünkü  kendinize  ilişkin  inancınız  bu .

İnsanlar  sürekli  bir  yaralanma  korkusu  içinde  yaşıyor  .  İnsanların  birbirleriyle  ilişki  kurması  duygusal  olarak  öylesine  acı  verici  ki  görünürde  hiçbir  neden  yokken  öfkeye  ,  kıskançlığa  ,  üzüntüye  kapılıyoruz  .  Seni  seviyorum  demek  bile  korkutucu  olabiliyor  .  Duygusal  iletişim  acı  ve  korku  dolu  olsa da  ilişkiye  giriyor  ,  evlenip  çocuk  sahibi  oluyoruz .

Her şeyi  yaratan  sevgidir  ,  yaşamdır  .  Korku  bile  sevginin  bir  yansımasıdır  .  Ama  korku  zihinde  var  olur  ve  insan  zihnini  kontrol  eden  de  korkudur  .  Her  şeyi  zihnimizdekilere  göre  değerlendiririz .  Korkuyorsak  algıladıklarımızı  korkuyla  yorumlarız  .  Ama  gözleriniz  sevginin  gözleri  olduğunda  nereye  giderseniz  gidin  sevgiyi  görürsünüz  .  Ağaçlar  sevgiden  yaratılmıştır  .  Hayvanları  ,  suyu  yaratan  aynı  sevgidir  .  Sevgiyle  baktığınızda  kuşlarla  ,  doğayla  ,  bir  insanla  ,  herşeyle  bir  olursunuz  .  Ama  bunun  için  zihninizi  korkudan  arındırmanız  ,  sevginin  gözleriyle  görmeniz  gerekir .

Duygusal  yaraları  iyileştirmenin  yegane  yolu  bağışlamaktan  geçer  .  Zihninizde  affedilmez  bile  olsa  sizi  yaralayanı  bağışlamalısınız  .  Hak  ettiği  için  değil  ,  siz  acı  çekmek  ,  size  yapılanı  her  hatırlayışınızda  kendinizi  bir kez  daha  yaralamak  istemediğiniz  için  bağışlayacaksınız .  Başkaları  size  ne  yapmış  olursa  olsun  ,  kendinizi  sürekli  hastalıklı  hissetmek  istemediğiniz  için  affedeceksiniz .  Kendinize  karşı  beslediğiniz  şefkatten  ötürü  bağışlayacaksınız .

Yaralarımızı  birkez  temizlediğimizde  iyileşme  sürecini  hızlandıracak  güçlü  bir  ilacı  kullanmaya  başlayacağız  .  Bu  ilaç  sevgidir  .  Koşulsuz  sevgiden  başka  ilaç  yoktur  .  Kendinizi  sevin  ,  komşunuzu  sevin  ,  düşmanlarınızı  sevin  .   İyileşme  budur  :  Gerçek  ,  bağışlayıcılık  ,  öz  sevgi .


52 yorum:

  1. Güzel bir kitaba benziyor, okumak lazim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel kitap , tavsiye ediyorum .
      teşekkür ederim , mutlu bir hafta olsun .

      Sil
  2. Kişisel gelişim kitaplarını okumuyorum pek, ama bu kitabı okudum hatırladım şimdi, sanırım 2002 yılında okumuştum tam hatırlamıyorum kapaktan tanıdım kitabı :)
    Şimdi tekrar okuyup hatırlamak istedim, hemen gidip alacağım.
    Teşekkür ederiz bu ayrıntılı tanıtım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim , ben de o yıllarda okumuştum yazarın diğer kitabı dört anlaşmayla birlikte . Geçen gün elime geçti tekrar okudum . Daha farklı keyif aldım bu sefer , paylaşmak istedim .
      Teşekkür ederim yorumun için , sana nasıl ulaşabilirim ? sevgiler.

      Sil
    2. Aa evet onuda hatırladım sanki.
      Ona da bakacağım.
      Bana mail adresimden ulaşabilirsin;
      incirlikurabiye@gmail.com

      Sil
    3. Sağol canım , senin blogu kaybettim , aradım bulamadım , teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  3. Çok doğru karşındakini affedip yapılanı unutamadıktan sonra devamlı üzülüp kendine acı veriyorsun. Bağışlamak daha kolay oluyor galiba:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın , bağışlamayı kendimiz için yapıyoruz , kendimize sürekli acı vermemek için .

      Teşekkür ederim canım , sevgiler.

      Sil
  4. Yazarın kitapları güzeldir, paylaşım için teşekkürler Zeynep.
    Keyifli haftalar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dört Anlaşmayı da okuyup çok sevmiştim , mutlu haftalar Gülşahcım , sevgiler.

      Sil
  5. İnsan ilişkilerine katkıda bulunacak faydalı bilgiler...
    İyi haftalar canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım , mutlu , keyifli haftalar olsun .

      Sil
  6. Sevmekle başlar her şey. Ne kadar sevebiliyorsak o kadar insanız..

    Haftaya güzel bir başlangıç oldu, sevgi ile. Mutlu haftalar Zeynebim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herşeyi yaratan , yaralarımızı iyileştiren sevgidir . Sevgi dolu bir hafta geçirmen dileğiyle Aslım , teşekkür ederim .

      Sil
  7. çok teşekkürler paylaşım için,..:)

    YanıtlaSil
  8. Keyifle okudum kitaplara ilgim fazlaca olduğundan, alıntı seçimin çok doğru noktalarda.sevgiler arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , mutlu haftalar diliyorum .

      Sil
  9. yazıı cok guzellll :=emegıne saglık adasımm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep , teşekkür ederim yorumun için , sevgiler.

      Sil
  10. herseyı sevebılırımde dusmanlarımı nasıl seveyım onu cozemedım:)
    sevgı olmadan bısey olmaz bu doğruda,dusmanıma gıcığım ben yahu:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimizi daha fazla üzmemek için , kendimizi sevdiğimiz için , önce düşmanımızı bağışlayacağız . Bu olaydan ( sevmediğimiz insanla yaşadığımız olaydan ) almam gereken ders nedir diye sorup bunun cevabını bulduğumuzda , istemediklerimiz bir şekilde hayatımızdan çıkıyorlar zaten .
      Kendimizi seveceğiz , gerisi yavaş yavaş geliyor .

      Teşekkür ederim Biricitim , sevgiler .

      Sil
  11. ÇOK HOŞ CANIM BAZEN ONLARDA SEVİLİR BE CANIM
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen onları da sevmek lazım değil mi?
      Teşekkürler canım , sevgiler.

      Sil
  12. sevgilerin bol bol olduğu bir hafta diliyorum:))
    iyi haftalar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler inci çiçeğim . Sevgi , neşe , mutluluk bol olsun hayatımızda .

      Sil
  13. çok güzel bir paylaşımdı, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  14. Özünde Sevgi olan her şey bana yabancı değil:)
    Teşekkrüler bu harika payşalım için...Sevgiyle mutlu ol mutlu kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi senin harika paylaşımlarında da hep var .
      Ben teşekkür ederim canım .

      Sil
  15. Tesekkurler guzel paylasim icin,kendime soz veriyorum ilk firsatta kitap okumaya baslayacagim diye ama sozumu tutamiyorum, yillar oldu elime kitap alamadim, yeniden okumaya zaman ayirmam lazim ve bu bu sizlerin sayesinde olacak gibi..

    ''Sevgide güneş gibi ol, dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol, hataları örtmede gece gibi
    ol, tevazuda toprak gibi ol, öfkede ölü gibi ol, her ne olursan ol, ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol.''
    Mevlana`nin, bu guzel sozunu paylasmak istedim, sevgiden konu acilmisken..

    Sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşam Esintileri , Mevlana 'nın çok sevdiğim bir sözü , paylaştığın için teşekkür ederim .

      İçinde okuma isteği var , bir başlasan devamı gelecek zaten . Okumaya , Sinan Yağmur ' un Aşkın Gözyaşları kitabıyla başlayabilirsin . Kitapta Mevlana anlatılıyor . Beğeneceğini düşünüyorum , sevgiler.

      Sil
  16. aslında sevmenin ne kadar da kolay olduğunu anladım ben bu satırlarda sevmeyi en ince noktasından anlatmış bazı insanların sevmek için ne kadar zorlanmasına rağmen aslında sevmek insanın beyninde başlar harika bir kitapmış:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reçelim çok haklısın , hepimiz büyük bir sevgiyle yaratıldık . Sevgi gerçek doğamızda var , bu nedenle sevmek aslında kolay . Sonradan korkuyu , nefreti , kötülüğü vs . öğreniyoruz . Gerçekte biz bu olumsuz duygular değiliz .
      Teşekkür ederim yorumun için , sevgiler.

      Sil
  17. Çok hoş,çok akıcı anlatmışsınız..Kitabı çok merak ettim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap çok güzel ve içinde yararlanabileceğimiz çok fazla bilgi var , eski bir kitap . Benim ikinci okuyuşum , bu okuyuşumda daha farklı kazanımlar elde ettim . Tavsiye ederim , sevgiler.

      Sil
  18. tavsiyene uydum Zeynepcim ve :Kendime şevkatimden bağışladım üzenlerimi.. Sevgilerimle.Canım benim, erguvan mevsimim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim ne güzel yapmışsın , senin için çok zor olmuştur tahmin ediyorum , kendini özgürleştirmiş oldun . Geçmişteki kötülükleri , seni üzen anıları gürül gürül akan bir nehre bırak , akıp gitsinler .

      Sevgi dolu , mutlu ve keyifli günler diliyorum .

      Sil
  19. Çok güzel bir paylaşımkda bulunmuşsunuz. Bu kitabın adını kenara not ettim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  20. Ama yazmaya da devam edeyim demi. Daha sırada 14 var ne dersin?.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiiki , merakla bekliyorum zaten . O da bir nevi içini dökmek , geçmişle yüzleşmek gibi oluyor , terapi gibi . Kitabını bassan alır, yorumunu da burada yaparım , o derece yazıyorsun yani .
      Öpüyorum.

      Sil
  21. bağışlamak...
    kendi yükümüzden kurtulmak demek...
    bunu biliyoruz da...uygulamak o kadar da kolay olamıyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygulaması zor ama bir kez deneyip hafifleyince insan , bir sonrasında daha kolay bağışlıyor , sevgiler.

      Sil
  22. Zeynep'cim, kardeşim yeni okudu bu kitabı. O da tavsiye etti. Gerçekten çok güzel belli... Öpüyorum canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel canım kardeşinde okumuş , senin de beğeneceğini düşünüyorum , sevgiler.

      Sil
  23. Her şeyin başı sevmek sevmek her şeye rağmen sevmek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herşeye rağmen , koşulsuz sevmek .
      Teşekkür ederim Bolat , sevgiler.

      Sil
  24. Sabahattin bey teşekkürler , sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. Tatlım,o kadar güzel anlatmışsın ki bu kitabı muhakkak alıp okumalıyım.Paylaştığın için teşekkür ediyorum..Sevgilerimi gönderiyorum:)

    YanıtlaSil
  26. aa bu kitap tam benlik.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet , senin severek okuyacağını düşünüyorum .

      Sil

Yorumlarınızı okumak beni çok mutlu ediyor . Sevgilerimle . Zeynep .
Thanks for visiting and sharing a thought with me.