Bir erguvanlar vardı , pembe mi desem deli mi desem , bu ümit olmasa içimde , buralarda bir gün beklemem. necati cumalı

8 Şubat 2011 Salı

bahara özlem ( peynirli poğaça tarifi )

Baharı özlemeyenimiz var mı ? Rengarenk açan çiçekleri , yemyeşil çimenleri , ağaçlarda öten kuşları , uçuşan kelebekleri ,  gökyüzünde gülümseyen güneşi ve neşeli çocuk seslerini . Bugün güneşli havayı görünce , soframda baharı anımsatan renkleri kullanmak istedim .







Bu antika bibloyu Kadıköy'de sık sık uğradığım antika dükkanından
aldım  , çok severek kullanıyorum .



Peynirli Poğaça
Malzemeler : Yumuşak margarinin 2/3 ü
2 yumurta
3 kaşık yoğurt
Yaklaşık 3 bardak un
2 çay kaşığı tuz
Peynir , maydanoz veya dereotu
Çörek otu
Yapılışı : 1 yumurtayı kıralım . Sarısını kaba koyup yoğurt , yağ , tuz ile birlikte karıştıralım .Unu ilave edelim . Benim kullandığım su bardağı çok büyük değil , o nedenle 3 bardak yetiyor . Kullanacağınız bardak büyükse daha az un kullanmanız gerekebilir . Hamur kulak memesi yumuşaklığında olmalı .Yumurtanın beyazını peynir ve maydanoz karışımına katalım . Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp , avucumuzda açalım , ortasına peynir koyup ucunu kapatalım . Ters çevirip hafif unlanmış tepsiye dizelim . Üzerlerine 2. yumurtanın sarısını sürüp , çörek otu serpelim . 180 derecede 25 dk. pişirelim . Peynir yerine zeytin , patates , sosis , kıyma kullanılabilir . Sıcak sıcak servis edelim .

AFİYET  OLSUN.
Görseller: Erguvan Mevsimi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı okumak beni çok mutlu ediyor . Sevgilerimle . Zeynep .
Thanks for visiting and sharing a thought with me.