Bir erguvanlar vardı , pembe mi desem deli mi desem , bu ümit olmasa içimde , buralarda bir gün beklemem. necati cumalı

2 Nisan 2012 Pazartesi

Prag Mezarlığı - Umberto Eco



Bu  hafta  tanıtmak  istediğim  kitap  ,  Gülün  Adı  romanı  ile  tanıdığımız  Umberto  Eco ' nun  son  romanı  Prag  Mezarlığı .  Kitabı  okumak  biraz  yorucu  gelse de  ,  tarihi  romanlara  meraklı  olduğumdan  ve  o  dönemle  ilgili  bilgi  edinmek  istemem nedeniyle   beğenerek  okudum .

Umberto  Eco ,  2010  yılında  İtalya ' da  yayımlanır  yayımlanmaz  çok  satarlar  arasına  giren  romanı  Prag  Mezarlığı 'nda  ,  çok  renkli  ,  çok  katmanlı ,  çok  kişilikli  bir  dünya  sunuyor  bize  .  Hitler ' in  Yahudi  soykırımının gerekçesini  oluşturduğu  iddia  edilen  Siyon  Bilgelerinin  Protokolleri 'nin  ortaya  çıkışını  ele  alıyor  eserde  .  Dönemin  popüler  macera  romanlarından  gazete  yazılarına  kadar  çok  sayıda  kaynağın  bir  araya  gelmesiyle  oluşan  protokollerin  tarihçesini  ,  o  dönemin  tefrika  romanlarına  uygun  bir  tarzda  ve  tabii ki  her  zamanki  gibi  engin  tarih  ,  edebiyat  ve  popüler  kültür  bilgisini  konuşturarak  romanlaştırıyor .  Üstelik  dönemin  kaynaklarından  seçilmiş  uygun  resimlerle  .  Okurları  tam   bir  karnaval  bekliyor !
( Kitabın  arka  kapağından  alıntıdır .)

21 yorum:

  1. Umberto Eco'nun The Name of the Rose (Gülün Adı) romanını ünv sonda okumuştuk.Güzel bir kitaptı.
    ama bu kitabını bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaptaki yabancı kelimeler ve yer adları biraz yorabiliyor ama tarih ve siyaset seviyorsanız beğeneceğinize inanıyorum , sevgiler.

      Sil
  2. Çok okumak istediğim bir kitap Zeynebim, mutlaka alıcam. Zaten Gülün Adı'ndan sonra Eco, çok sevdiğim bir yazar oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcım , Eco 'nun anlatımını seviyorsan , bu kitabı beğenirsin bence , teşekkür ederim canım , sevgiler.

      Sil
  3. çok okumak istediğim ama hakkında olumlu yorum bulamadığım bir kitaptı, teşekkürler pozitif yorum için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de genelde yarıda bırakanların veya zorlananların yorumlarını okudum . Tarih kitaplarını ve Umberto Eco'nun tarzını seviyorsan beğeneceğine inanıyorum , sevgiler.

      Sil
  4. Bu yazarı çok duydum ama okumadım henüz.Bir deneyim teşekkürler tanıtım için...

    YanıtlaSil
  5. MERAK ETTİM DOĞRUSU BU ARALAR TARİHİ ROMANLARA TAKMIŞ VAZİYETTEYİM. DAHA DOĞRUSU TARİHE TAKTIM, KEYİFLE ARAŞTIRIYORUM ŞU DÖNEMDE OKUYABİLİRİM .. LİSTEYE EKLEYEYİM...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarihi romanlardan hoşlanıyorsan , özellikle o dönemin tarihini merak ediyorsan , tavsiye ediyorum , teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  6. Gülün Adı çok güzel bir kitap çok beğenmiştim bunu da beğenerek okuyacağımdan eminim. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komplo teorileri çok iyiydi , teşekkür ederim canım , sevgiler.

      Sil
  7. nedense anne olduğumdan beri yorucu ağır kitapları okuyamıyorum,sanırım kafam kaldırmıyor ama bende son yıllarda tarihi kitapları pek sever oldum ,kim bilir belki bende o kurum,önerin için sağol canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem tarihi , hem yorucu bir kitap ama Umberto Eco ' nun anlatımıyla değiyor doğrusu .
      Teşekkür ederim canım , sevgiler.

      Sil
  8. ÇOK HOŞ CANIM:) BİLGİLENDİM TEŞEKKÜRLER:)

    YanıtlaSil
  9. heey benden önce okumuşsun.
    okucaktım sırada.
    :)
    tarihi roman sevmesem de bu adam sevilmez mi.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben severek okudum , bazıları beğenmemiş ve yarım bırakmış . Okuduğunda senin yorumunu merak ediyorum .

      Sil
  10. Zeynep'cim, ben yarım bırakanlardanım :) Bitecek ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de zorlandım ama konuyu , komplo teorilerini ve anlatımı beğendim , sevgiler.

      Sil
  11. Tarihi romanları sevenlerdenim ben de. Gülün adı'nı okuyacağım ilk olarak. Eğer beğenirsem bu kitapla devam edeceğim. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülün Adı çok güzel bir roman , beğeneceğini umuyorum , sevgiler.

      Sil

Yorumlarınızı okumak beni çok mutlu ediyor . Sevgilerimle . Zeynep .
Thanks for visiting and sharing a thought with me.