Bir erguvanlar vardı , pembe mi desem deli mi desem , bu ümit olmasa içimde , buralarda bir gün beklemem. necati cumalı

9 Şubat 2012 Perşembe

Mavi turuncu uyumu

Mavi ;  güven veren , barışçıl , bilgeliği ve sadakati çağrıştıran  , sinir sistemini rahatlatan , huzur veren , verimliliği arttıran bir renktir . Boğazla ilgili sorunlarda bu rengin enerjisinden faydalanıldığı ve iştah kapatıcı özelliği bilinmektedir . Renklerin enerjisinden doğru bir şekilde faydalanabilmek için , onları tamamlayıcı renkleriyle birlikte kullanmak gerekir . Mavinin tamamlayıcı rengi turuncudur . Turuncu ; sıcak , samimi ve bulunduğu ortama neşe yayan bir renktir . Sağlık , canlılık , cesaret , güç bu rengin özelliklerindendir . Turuncu renginin enerjisi depresyona iyi gelmektedir . Sizlere fikir vermesi açısından , mavi ve turuncunun muhteşem uyumuyla ilgili aşağıdaki görselleri hazırladım :




















görseller : housebeautiful , vintagehome, VTinteriors
 thewholehouse , beauty&grace , interiorstyles 
 houseofturquoise , harlequin

46 yorum:

  1. gerçekten çok hoş görüntüler...iç açıcı ve neşelendirici
    neden düşünmeyiz ki kendi evlerimizde bu tür renk kombinlerini...daha doğrusu ben :)

    ama kendi evim olunca inşaAllah her bir odayı ayrı yapıcam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynur ,çok teşekkür ederim , her odayı farklı renkler ve farklı tarzlarda dekore etmeyi ben de seviyorum .

      Kendi evini gönlünce dekore edersin canım , sevgiler.

      Sil
  2. ben bu dekorasyonun içinde yaşamak tüm bu odalara sahip olmak istiyorummmm.lütfen lütfen.
    Kızım diyorki anne fotomodellik için başvuracağım seni böyle evlerde yaşatacağım. Keşkeee. burdan bakar bakar döşeriz evimizi artık.:)) Çok zevkli paylaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuslat , kızına bayıldım , yavrum benim annesini düşünüyor , hayırlısıyla , neden olmasın ?

      Teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  3. Turuncu, sarının durağanlığıyla kırmızının ateşinin arasında kalmış; bir yandan huzur verirken, diğer yandan heyecanlandıran bir renk. Mavi ise suyun saflığıyla birleşerek huzur veren... İkisinin birlikteliği ise muhteşem! Paylaşım için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düş kızı , çok güzel ifade ettin ; turuncu heyecan , mavi ise huzur veren bir renk .

      Ben teşekkür ederim ,sevgiler.

      Sil
  4. Adeta insanın içini ısıtan çok şık kareler.Renklerle ilgili bilgi için ayrıca teşekkür ediyorum,çok zarifsin...Mutlu bir gün dileği ile.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hikayelerdirgeriyekalan , ben çok teşekkür ederim canım , mutlu günler , sevgiler.

      Sil
  5. Salonumun bir duvarını turuncuya boyadım ve pozitif enerjisini her sabah hissediyorum. ;) güne iyi başlıyor insan çok acayip...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgür ; pozitif enerji veren bir renk değil mi ? Aynı zamanda sağlıklı olmayı en çok çağrıştıran renk .

      Teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  6. Turuncu lalelere bayıldım.Turkuaz mavi ile kullanılanlar daha çok hoşuma gitti. Turizm reklamlarında da ve otel logolarında da çok kullanılıyor bu iki renk yan yana.Dikkatimi çekmiştir.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pembe kekik , ah o laleler çok güzel . Baharda sırf lalelerle ilgili bir post yayınlayacağım . Senin profil resminde de bu renkler var , çok güzel .

      Teşekkür ederim , sevgiler .

      Sil
  7. Mavi'yi sevmem boşuna degilmiş. Hayatı anlamlı kılan bir renk, ufacık bir objede olsa bulundugu yere, farklılık katıyor bu renk.

    Zeynebim Mavi'nin dokundugu her şeyi seviyorum, öyle güzellerki. Çok tskler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı ; ne güzel ben de maviyi çok severim . Güven , sadakat ve huzurun rengi . Aynı zamanda boğaz çakrasıyla ilgili bir renk olduğundan , kişinin kendini ifade etmesi konusunda da yardımcı oluyor , bu durumda mavi bir fular veya kolye takılabilir .

      Ben çok teşekkür ederim Aslıcım , sevgiler.

      Sil
  8. yine şahanesin ya hem beyine hem göze hitap ettin :)sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pasta köşesi , sağol canım , senin de şu son yaptığın pasta kurabiyeler gözümün önünden gitmiyor hani...

      Teşekkürler , sevgiler.

      Sil
  9. bu renklerde cok uyumlu olmuş.Bunları gördükçe salonumu sevemiyorum.
    dekorasyon konusunda zevkine güveniyorum.Sen de bi el atsan benim salona:)
    blogumda yayınladım.yorumlarını bekliyorum
    teşekkürler canım şimdiden..

    YanıtlaSil
  10. bluestyle ; tamam canım , en kısa zamanda geliyorum .

    Ben teşekkür ederim , sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Mor'u sevdiğim gibi bir o kadar bu 2 rengin uyumunu severim...
    Yine döktürmüşsün Zeynep'cim. Bu ateşli başa iyi geldi görseller...
    :D
    Öpüyorum çok..
    Ps: İnsan hastayken bile güler mi deli bu NoNo :D
    Sevgiler bitanem....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NoNo ' nun yüzü hep gülsün , her iki renk de şifa versin sana ...

      Teşekkür ederim canım , kendine iyi bak .

      Sil
  12. mavi ve turuncunun zıtlığının göze verdiği o tatlı zevkk.
    ne kadar güzeller ya. baka baka doyamadım böyle bir evim olsa diye iç geçirdim her birindee.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heidi Glennis ; beğenmene sevindim , yorumun için teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  13. Bu iki rengin mükemmel uyumunu ilk defa burda görmüş oldum.Hepsi ayrı bir güzel ama ben en çok mavi duvar şömine önündeki turuncu kitap okuma koltuğuna bayıldım bende istiyorum ondan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeytin çekirdeği ; tam bir keyif köşesi değil mi ?

      Teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  14. ınsanın ıcı acılıyo bakınca bu karanlık kasvetlı kıs gununde ıyı geldı tesekkurler zeynepcım:)sevgıler..

    YanıtlaSil
  15. deeptone , teşekkür ederim , bloguna geliyorum .

    YanıtlaSil
  16. Zeynepcim, ben hep turuncuyu turkuaz yada daha koyu mavi ile uyumlu diye dusunuyordum simdi ise bu guzel gorsellerden sonra fikrim degisti;) Cok tesekkurler paylasimin icin, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayfercim , ben teşekkür ederim canım , sevgiler.

      Sil
  17. Ne kadar güzel.Senin paylaştığın uyumlar gerçekten çok hoş.

    YanıtlaSil
  18. Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim , çok teşekkürer ederim , sevgiler.

      Sil
  19. Yanıtlar
    1. Ahucum haklısın huzur dolu gerçekten , teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  20. mavi favori rengim. turuncuyla ne ferah bi ikili olmuşlar.
    :)

    YanıtlaSil
  21. zeynepçim çok muhteşem
    sevdiğim renkler canım
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir kase lezzet , teşekkür ederim canım , sevgiler.

      Sil
  22. bayılıyorum ben senin yayınladığın resimlere,çok şıklar çok güzeller,içim açıldı vallahi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne eli gibi , beğenmene çok sevindim canım , teşekkür ederim .

      Sil
  23. Merhaba Zeynep : ) Ben de cok yaksitiriyorum bu renkleri birbirine, favorilerim 9, 12,13,14,15 ve 16 : ) Yorumun icin cok tesekkurler, begendigin icin cok sevindim : ))) Iyi haftasonlari.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lila Moonlight ; ben teşekkür ederim canım , mutlu haftasonları diliyorum .

      Sil
  24. 4. ve 5. fotografa asik oldum:) 70´li yillarin kokusu var sanki, cok güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içimden dökülenler ; retro tarzını seviyorsun demek , haklısın çok zevkli görseller , teşekkürler , sevgiler.

      Sil
  25. Maviyle ferahlık, rahatlık ve huzur :)) bi renk seçmek zorunda kalsadım sanyorum ki maviyi seçerdim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgür haklısın , en huzur verici renklerdendir mavi .

      Sil

Yorumlarınızı okumak beni çok mutlu ediyor . Sevgilerimle . Zeynep .
Thanks for visiting and sharing a thought with me.