Bir erguvanlar vardı , pembe mi desem deli mi desem , bu ümit olmasa içimde , buralarda bir gün beklemem. necati cumalı

18 Eylül 2013 Çarşamba

Eylül ' dü - Cemal Süreya




Eylül ' dü .
Dalından kopan yaprakların 
Sararan yanlarına yazdım adını
Sahte bir gülüşten ibarettin oysa .
Ve hiç bilmedin ellerimin soğuğunu.

Eylül 'dü .
Di 'li geçmiş bir zamandı yaşadığımız
Adımlarımızın kısalığı bundandı
Bundandı gözlerimin durgunluğu . 
Sarı sıcak cümlelerde sözün kadar yalan , 
Ellerin kadar ıssız , 
Sen kadar zamansız molalar veriyordum
Ve çocuksu bir bencillikti hüznümüz .

Eylül ' dü .
İzlerini çizdiği zaman ansızın gidişin , 
Şimdi yoktu bir anlamı suskunluğun .
Çırılçıplak kalakaldım sessizliğin orta yerinde .
Sonra sesime yankı vermeyen uçurumlar kıyısında yürüdüm bir zaman
En çok sesini aradım .
Gözlerinse asılı bıraktığın yerdeydiler hala .
Gözlerini sildi zaman..

Dedim ya... Eylül ' dü.
Savruluşu bundandı kimsesizliğimin .

                                                                     Cemal Süreya

8 yorum:

  1. Eylül'dü.
    Savruluşu bundandı kimsesizliğimin.

    Böyle bir anlam nasıl yüklenebilir 2 mısraya. C.Süreya ise sığıyor işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız . Hayran olmamak elde değil .
      Sevgiler.

      Sil
  2. canım nasıl mest olarak okudum anlatamam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel gerçekten canım .
      Teşekkür ederim , sevgiler.

      Sil
  3. harika gerçekten çok güzel sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Benim ayım benim mevsim başlangıcım benim şiirim..Sevgilerimle Zeynebim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Postu hazırlarken seni düşündüm canım . Beğenmene sevindim .
      Sevgiler.

      Sil

Yorumlarınızı okumak beni çok mutlu ediyor . Sevgilerimle . Zeynep .
Thanks for visiting and sharing a thought with me.