Bir erguvanlar vardı , pembe mi desem deli mi desem , bu ümit olmasa içimde , buralarda bir gün beklemem. necati cumalı

20 Eylül 2013 Cuma

Dönüş - Ayşe Kulin


Zaman  okuldur  biz  orda  öğreniriz
Zaman  ateştir , içinde  yanarız  biz .
                         Delmore Schwartz



" Kayboldum ! Zeytin  ağaçlarının  arasında  kıvrılarak  akarken  karşıma  aniden  üçe  ayrılan  bir  çatal  çıktı  . Toprak  yollar  doğuya  , batıya  ve  güneye  doğru  uzanıyordu . Civarda  ne  bir  tabela  vardı  ne  bir  işaret ,  ne de  gidip  adres  sorabileceğim  ev  veya  insan !  Bir  köpek  bile  yoktu  görünürde .  Sadece  sonbahar  rüzgarının  dallarda  hışırdayan  sesi !  Hangi  yöne  sapmam  gerektiğini  bilmiyordum ,  yolların  herbirini  hava  kararmadan  deneyecek  gücüm de  kalmamıştı ,  vaktim de . "

                             Siz  hiç  kayboldunuz  mu?

Dönüş  ,  bir  genç  kadının  ,  duygularının  sarmalında  önce  kaybolmasının  ,  sonra  kendini  bulmasının  hikayesi...  (  Arka  kapak  )

27 yorum:

  1. Sanırım benim hayatımın değişimi kitabın konusunun geçtiği bu bölgede olduğundan arkadaşım Urla' da geçen "Dönüş" adlı eseri muhakkak okumamı tavsiye etti. İçeriğinde ne var bilmiyorum ama arka kapakta yazanlar ışığında benim de bu güzel yerde bir dönüşüm yaşadığımı söyleyebilirim :) büyük şehirde oluşmuş kaybolmayı, burda çözdüğümü, içsel konuşmalarımın güzel bir dinginlikte sürdüğünü farkediyorum. En kısa zamanda kitabı okuyup, düşüncelerimi tekrar buraya not edeceğim. :)
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okuduktan sonraki düşüncelerini merakla bekliyorum. Teşekkür ederim.
      Sevgiler.

      Sil
  2. Çok merak ediyorum bende bu kitabı okumalıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğini umuyorum , oldukça sürükleyici .
      Sevgiler.

      Sil
  3. BU en son cikan kitabi galiba..notumu aldim..ne zaman gidersem Tr.ye uzun bir kitap listem oluyor icinden secip aliyorum bazilarini ama Ayse Kulin i mutlaka alirim..sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım en son çıkan kitabı . Diğer Ayşe Kulin romanları gibi oldukça akıcı . Keyifle okumanı dilerim .
      Sevgiler.

      Sil
  4. Ben de okuyacağım, listemde olan kitaplardan, listem gitgide uzuyor...mutlu mutlu günler dileklerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir uzun liste de ben de var . Okuyacağım o kadar çok kitap birikti ki. Sana da keyifli okumalar canım,sevgiler.

      Sil
  5. Ayşe Kulin'in kitaplarını severim. Mutlaka bu da güzeldir. Okumak isterim canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam bir Ayşe Kulin kitabı , bir solukta okunuyor .
      Mutlu akşamlar canım , sevgiler.

      Sil
  6. merhaba bende bayılıyorum 3 , 4 kitabını okudum adı aylin ,gece seleri gibi bayılıyorum okumam lazım bu kitabı sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ! diğer romanlarına göre bana biraz zayıf gelse de keyifle okuyacağınızı düşünüyorum .
      Teşekkür ederim , mutlu pazarlar.

      Sil
  7. Arka kapaktaki yazıya istinaden okunulası bir kitap gibi geldi. Bu arada senin paylaşımların benim kumanda panelime düşmüyor Zeynebim. Geç okumam ondan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de birkaç blog için aynısı oluyor . Ancak bloga girip bakınca yeni yayınları görebiliyorum . Nedenini bulamadım .
      Dönüş akıcı ve merak uyandıran bir kitap . Ama A.Kulin'in diğer romanlarına göre daha az beğendim canım .
      Mutlu , güzel bir hafta geçirmen dileğiyle Neslim . Sevgiler.

      Sil
  8. Canım Zeynebim keşke vaktim olsada okusam bu kitabı. Canımsın benim bende bir süre ara verdim ama şimdi bir Dönüş de ben yaşıyorum. İnşallah yazacak çok vaktim olur. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. Çok sevindim canım , böyle fazla özletme olur mu ?

    YanıtlaSil
  10. Kitapçıya her gittiğimde bakıp bakıp sonunda başka kitaplar alarak çıktığım için okuma fırsatım olmadı daha. Ama Ayşe Kulin'in eserlerini seviyorum ve birgün bunu da okuyacağımdan eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe Kulin 'in diğer romanları gibi beğeneceğini düşünüyorum , sevgiler.

      Sil
  11. Mutlu mutlu bayramlar dilerim Zeynep'cim. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da gönlünce geçirebileceğin nice bayramlar dilerim Ahum .

      Sil
  12. eee özledik, nerelerdesin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoğunluktan dolayı çok sık yazamıyorum .
      Sevgiler.

      Sil
  13. Bende bir dönüş yaşıyorum galiba Zeynebim :)
    Ayşe Kulin!in nerdeyse bütün kitaplarını okudum ama bu hariç. En kısa zamanda alınıp okunacak.
    Mutlu bayramlar diliyorum canım benim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslım , dön artık çok özledik . Ben de mutlu bayramlar dilerim , sevgiler.

      Sil
  14. aramiza geri donen bir bloger, ancak bu kadar isabetli bir konu ele alabilirdi !

    YanıtlaSil
  15. Beğendim ben. Güzeldi Zeynep'cim :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı okumak beni çok mutlu ediyor . Sevgilerimle . Zeynep .
Thanks for visiting and sharing a thought with me.