Bir erguvanlar vardı , pembe mi desem deli mi desem , bu ümit olmasa içimde , buralarda bir gün beklemem. necati cumalı

23 Mayıs 2011 Pazartesi

Alaçatı

Her ilmeği zevkle , özenle örülmüş , rüzgarla dost Alaçatı.

Herkese Merhaba ! Dört günlük tatili fırsat bilip , İzmir , Urla , Alaçatı ve Bodrum 'u gezelim diye yola çıktık . Fakat Alaçatı'yı görünce ayrılamadık , Bodrum planı suya düştü .
 Alaçatı'nın Provence stilin hakim olduğu iki katlı taş evlerini   , mavi boyalı panjurlarını  - pencere pervazlarını  , sımsıcak dekore edilmiş rengarenk cafelerini  , çiçeklerle süslenmiş duvarlarını  , pencerelerini  , kapı önlerini görünce ; burası tam bana göre dedim. Daha önce gelmediğime hayıflanarak , bol bol fotograf çektim . Sizlerle severek  paylaşıyorum .


Evlerin hepsi aynı zevkli mimarın elinden
çıkmış gibiler


ikili oturma grubunu çok beğendik

bu ve aşağıdaki resim bir otelin bahçesinde
çekildi

çiçekler her yerde


Alaçatılılar her bir ayrıntıya özen göstermişler
ortaya herkesin beğenisini kazanan
bir belde çıkarmışlar


bu çiçeğe ve rengine bayıldım

kapı ve pencerelerde mavi renk hakim

girişler genellikle çiçekler, mumlar ve
dekoratif objelerle süslenmiş


cafelerin hepsi birbirinden güzel

herbir sokağa girip gezmek lazım
çok güzel evlere rastlıyorsunuz

Evler Alaçatı taşı denilen taşlarla yapılmış
yazın serin , kışın sıcak tutma özelliğine sahipmiş


sakızlı un kurabiyesi yemenizi ve sakızlı Türk
kahvesi içmenizi şiddetle tavsiye ediyorum





pencerenin önünde daha canlı bir çiçekle
muhteşem bir görüntü olurdu diye düşünüyorum

yine şirin bir cafe


Tüm görseller : erguvan mevsimi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı okumak beni çok mutlu ediyor . Sevgilerimle . Zeynep .
Thanks for visiting and sharing a thought with me.