Bir erguvanlar vardı , pembe mi desem deli mi desem , bu ümit olmasa içimde , buralarda bir gün beklemem. necati cumalı

2 Haziran 2011 Perşembe

Yaza merhaba ! ( Hindistan cevizli kek tarifi )

Herkese Merhaba !
Nihayet Haziran geldi , hava güneşli ve pırıl pırıl .  Dışarıdan neşeli çocuk sesleri , kuş cıvıltıları geliyor .  Ben de onların neşesine katılıyorum , kendime pembe çiçeklerimle uyumlu bir çay keyfi hazırlıyorum . Yanında da fırından yeni çıkmış iki dilim kek.


Yapılan sunum göze de hitap etmelidir bence

Bu sunum sadece kendimiz için olsada..


Anın tadına daha iyi varabilmemiz

ve en iyisini hakettiğimiz için


küçük molalarımızı ,


şölene dönüştürmeliyiz.


Bende bugün yaza merhaba derken ,
kendim için keyifli bir mola verdim.

Hindistan cevizli kek
Malzemeler :
3 yumurta
3 bardak un
2 bardak şeker
1 bardak süt
1 bardak sıvı yağ
1 kahve fincanı hindistan cevizi
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
üzeri için pudra şekeri
Yumurtalar , şekerle birlikte çırpılır.Süt ve yağ eklenir , bir süre daha çırpıldıktan sonra diğer malzemeler katılır.Hepsi birlikte çırpılır ve karışım yağlanmış kalıba dökülür . 180 derecede yaklaşık 30 dk. pişirilir.
Soğuyunca üzerine pudra şekeri serpilerek servis yapılır.( Bu malzemeler büyük boy kalıp için. Ben daha küçük bir kalıp kullanıyorum , o yüzden keki malzemenin 3'te 2'sine göre hazırlıyorum .)

AFİYET OLSUN !

Görseller : erguvan mevsimi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı okumak beni çok mutlu ediyor . Sevgilerimle . Zeynep .
Thanks for visiting and sharing a thought with me.